28 Ekim 2014 Salı

Peak District, İngiltere

Güneş yüzünü gösterince burada ilk yaptığımız iş nedir...kendimizi dışarı atmak.

Sheffield

Geçen haftalardan bir Pazar gününde, ne yapsak diye düşünürken, güneş çıktı(!)

Derhal toparlandık ve ver elini Peak District.

Peak District İngiltere'nin ortasını ve kuzeyini kaplayan yemyeşil bir milli park. Sheffield'a komşu olduğundan gezinmek, yürüyüş yapmak istediğimizde ilk tercihimiz burası.

Piknik çantamızı hazırlayıp Ladybower Reservoir'e doğru yola çıktık. Sonbahar için inanılmaz güzel güneş vardı. Uzun sürmedi...

Tam vardık, arabayı park ettik, çıkacağız, yagmur bastırdı. Manzaraya karşı sandviçlerimizi arabada yemek durumunda kaldık. Derken yağmur bitti, güneş çıktı ve ardından inanılmaz güzel gökkuşağı göründü. (Fotoğrafta net görünmüyor olabilir, seyrederken anca sonunu yakalamışım.)

Sheffield

Burada hava belli olmuyor. Güneş çıkıp yağmur yağıp sonra tekrar güneş çıkabilir. Hiç birşey olmasa bütün gün havadan konuşabiliriz.

Hazır güneş varken doğanın ve havanın keyfini çıkararak gölün etrafında yürüyüş yaptık.

Yeşile doyduk. Hava da serinlemeye başlamıştı, gerisin geri eve doğru yola çıktık.

Ağaçların arasındaki yoldan geçerken dayanamadım indim arabadan fotoğraf çektim.

Sheffield

Yolda giderken Burbage Brooks'tan geçtik. Tepedeki kayalıklar pek heybetli duruyorlardı. Yürüyüş ve özellikle kaya tırmanışı yapmak için çok tercih ediliyormuş burası. Bu sefer geç olduğu için gitmedik ama sonrası için not ettik.

Şimdilik yoldan görünen manzara bu. Bir dahakine bakalım tepeden manzara nasıl...