27 Ekim 2014 Pazartesi

Ho Chi Minh, Vietnam

Hoi An'da geçirdiğimiz çok güzel 3 günden sonra, başladığımız şehre, Ho Chi Minh'e (Saigon) döndük.

Ho Chi Minh City Hall

Kalacağımız otel belli değildi... Bir önceki otelde -Sophia Hotel- kalmak istemedik ama içimize sinen bir yer de bulamadık.

Kahvaltısı iyi diye okuduğumuz Blue Diamond'ı deneyelim dedik. Havaalanından direk otele gittik, ilk başta fena durmuyordu, bir oda ayarladık, eşyalarımızı odaya bırakıp yemek için dışarı çıktık.

Yemek yiyeceğimiz yeri önceden belirlemiştik, Ichiban Sushi...Çok beğendik, yemekler harika, menüsü anlaşılır, alt kattaki ortam biraz değişik, lounge(!) havasında ama güzel, kesinlikle tavsiye ederim... (Hele o mochi -pirinç unundan yapılan Japon kekleri- bayıldım, tarifini buldum yapıcam!)

Sonrasında şehir merkezinde dolandık, saat 7'den sonra da Ben Thanh akşam pazarına gittik. Pazarda yok yok, hediyelikler, çakma kıyafetler, sokak yemekleri, tropik meyveler...

Saigon
Sokaklarda adım başı yemek

Yere tezgah açmış birinden soyulmuş, paketlenmiş Jackfruit ve Durian meyvelerinden aldık. Çok methettiler, meşhur kötü kokularına rağmen deneyelim istedik. Anlatılmaz, yaşanır! Durian...bu nasıl bir koku, bu nasıl bir tat mümkün değil yiyemedik. Jackfruit, kokusu fena olsa da tadı nispeten güzel, yenebiliyor. (Meyvelerden hemen kurtulduğumuza resimlerini çekmemişim!)

Gelelim otele, baştan iyi demiştim ama meğerse müşteri ilişkilerinde sorun varmış hatta müşteri ilişkilerinden haberleri bile olmayabilir. 

Otelin yeri güzel ve kahvaltısı da fena değil fakat misafir memnuniyeti, olmamış. Biz burada anca bir gece kaldıktan sonra gene döndük eski otelimize (kahvaltısı hala zayıf ama en azından güleryüzlü bir resepsiyon var).

Saigon'da ikinci gün: Ben Thanh market (kapalı çarşı), Vincom alışveriş merkezindeki Ngo restoran'da öğle yemeği (avm alışveriş için olmasa da sıcaktan veya sağanaktan kaçmak için iyi), Trung Nguyen Coffee'de Vietnam kahvesi, Saigon Square (kapalı sosyete pazarı), Luu Van Lang street (sokak boyunca çakma terlik, ayakkabı dükkanları) ve sonrasında Ben Thanh akşam pazarı. 

Ben Thanh Market
Ben Than Market
Ben Thanh Market - tezgahtaki en büyük meyve meşhur Durian
Ben Than Market
Ben Thanh Market 
Ngo Restoran - yemek tencerede geldi!
Vietnam Kahvesi
Saigon Square
Saigon Square

Akşam pazarı saat 6-7 arası kuruluyor, biz de seyretmek için 6 gibi gittik, çoh hummalı çalışma vardı. Pazarda çeşit çeşit yemek var, hemen orada gözünüzün önünde pişirip servis ediyorlar. Tezgahlarda balıklar, kabuklu deniz canlıları, yerel yemekler ve çevrede seyreden, tadan, meraklı bir sürü turist. 

Saigon night market
Ben Thanh akşam pazarı
Saigon night market
Ben Thanh akşam pazarı

Pazarı gezdikten sonra önceden not aldığım başka bir restorana, The Secret Garden'a gittik. Gizli saklı bulunması zor bir yerde, ara sokaktaki apartmanlardan birinin çatı katında. İnce uzun binanın merdivenlerini çıkarken çatıya gelene kadar doğru yerde olduğumuzdan emin değildik. Eski püskü binanın tepesinde meğerse gerçekten gizli bahçe varmış...Değişik, güzel bir ortam, ev yapımı lezzetli yemekler.

Ertesi gün biraz tembellik ve toparlanmayla geçti. Sonrasında öğle yemeği için May Restoran'a gittik. 

Restoran, Vietnam'ın sömürge zamanından kalmış Fransız mimarisindeki villada geleneksel Vietnam yemekleri servis ediyor. Ortam da yemeklerin sunumları da güzel, şık bir restoran, yemekler ne var ki göründükleri kadar lezzetli değillerdi.

May Restoran
May Restoran

Ve akşamında, Vietnam geceleri... 

Önce Cuc Gach Quan: otantik restoranda lezzetli Vietnam yemekleri.

Sonra AB Tower'ın 26.katındaki Chill Skybar: harika manzara, dikkat çekici dekorasyon... Vietnam'da gördüğümüz en trendy mekan.

Chill Skybar
Chill Skybar

Bakınca, Saigon'daki üç günümüz de yemek yiyerek geçmiş, geri kalanında da şehir merkezinde dolanmışız. Saigon büyük bir şehir, farklı bölgeleri var. Biz ancak şehir merkezindeki daha çok turistik yerleri görebildik. Burada gezecek görecek çok yer, tadacak çok yemek var.

Dolu dolu geçen Vietnam gezimizin böylece sonuna gelmiş olduk. Buradan sonrası eve dönüş yolculuğu. 

Şimdilik Vietnam'dan notlarım bu kadar. Bu ülkede görülecek o kadar çok yer var ki, yeni maceralar için takipte kalın...